pondělí 31. července 2017

DĚLEJ TO PRO SEBE, NE PRO OSTATNÍ


Včera jsem se vrátila po týdnu z dovolené v Chorvatsku (proto nebyl žádný článek). Prostě jsem vypla. Na nic nemyslela. A můj jediný problém byl, jestli půjdu do moře, do bazénu, co si dám k snídani a nebo kam se půjdu večer projít. A musím říct, že to bylo skvělé. Vyčistila jsem si hlavu a rozhodla se, že se sebou chci něco začít dělat. Chci se cítit skvěle, volně a hlavně chci mít ten pocit, že se sebou něco dělám. Nechci zhubnout, nechci být jiný člověk. Jen chci něco dělat. Dělat něco pro sebe. Ne proto, aby asi ostatní říkali, jak hezkou postavu mám a chválili mi jí.
Já mám například to "štěstí", že mám celkem rychlý metabolismus. Upřímně žeru jako prase a není to na mě vidět. Možná si řeknete, že mám štěstí, můžu se válet, jíst a nemusím držet diety, sportovat jako ostatní, kteří dřou. A tohle mě štve. Většina lidí, kteří mě znají a já jim řeknu, že chci začít cvičit a jíst zdravě, tak mi odpoví, že mám super postavu, že to nepotřebuju a že ze mě bude anorektička. Jenže oni si asi představují, že budu držet hladovku, budu jíst jedno jablko denně a cvičit do hallelujah. Ale já chci jíst normálně, jen se vyvarovat nějakým sladkostím a hlavně přestat z velké části pít sladká pití a pít jen vodu. 
Jedním z důvodů je i moje pleť. Nemám chronické akné, ale dědičně nemáme v rodině dobrou pleť -pár pupínků prostě na obličeji mám. A já už nespočetně krát četla, jak skvělé (lepší dokonce než patlat na sebe tunu krémů proti pupínkům) je pro pleť pít vodu, jíst zdravě a nejíst a nepít mléčné produkty! A to jsem se spolu se cvičením rozhodla celý měsíc dělat. Nejsem žádný vegan, vegetarián, nebo co to všechno existuje. Chci jen zkusit být na měsíc dairy free (kravý mléko budu nahrazovat sojovým).
 Hodně mě teď k tomu "dokopalo" video od mé oblíbené Sierry (video), kde právě mluví o tom, jak změnila svůj jídelníček a pleť má teď skoro bezchybnou (samozřejmě používala i nějaké ty krémy, čistící produkty a byla na laserovém odstraněním jizev po akné - ale to je už zase jiná kapitola).

Nevím jestli to dodržím, ale už jen že to sem píšu, tak nechci zklamat a porušit to, jak se už několikrát stalo.

 Takže od zítřka začínám se cvičením (jednu hodinu denně klasické cviky na břicho a nohy především), zákazem mléčních výrobků a pitím pouze vody! Pokud byste chtěli nějaký report po půl měsíci nebo po měsíci mé výzvy, napište mi do komentářů :) 

A co vy? Věřím, že jste takovéhle období také měli, že jste prostě potřebovali něco začít dělat.
Myslíte si, že díky zdravé stravě a vyloučení mléčných výrobků se pleť zlepší? 
-Adela.

11 komentářů

  1. Hodně štěstí a plně tě podporuju.
    Já mám taky dobrý metabolismus, ale to mi nezabraňuje, abych jedla zdravě a cvičila. Necvičím nijak pravidelně, ale taky na to úplně nekašlu. Pro tělo je to dravé. Vyčistí se. Budeš ohebnější ... Voda je to nejčastější, co piju, a moje pleť je opravdu mnohem lepší, než bývala.
    Určitě dej vědět, jak se ti daří, a uvidíš, že tě to chytne. On je to vlastně životní styl.

    Andey
    lifeis-beautiful.blog.cz

    OdpovědětVymazat
  2. Ja nemám dobrý metabolizmus a počas posledného skúškového som naozaj dosť nabrala. Kvôli zdravotným ťažkostiam som sa rozhodla žiť zdravšie - vyradila som lepok (som aj celiatik), veci z bieleho cukru, laktózu a obmedzila som pečivo a mäso. A cítim sa oveľa lepšie. :) Prajem veľa šťastia vo výzve! :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hodně od svých přátel, kteří také něco vyřadili ze svých jídelníčků, slyším, jak skvěle se cítí, tak jsem zvědavá, protože když si to člověk nezažije, tak to mu moc nevěří :D Děkuju moc

      Vymazat
  3. Držím ti palce, já prostě cvičení nemůžu, mám astma a je to pro mě porod :D Ale i tak se alespoň jednou do týdne donutím na to cvičení jít. A začít pít vodu doporučuju, taky jsem se to naučila a super :)

    Cosmokočka

    OdpovědětVymazat
  4. Tak to doufám, že jsi si dovolenou užila :) Jojo, také na sobě pracuji...a prvně jsem to dělala kvůli ostatním, ale postupem času, čím více jsem to dělala kvůli sobě a svému skvělému pocitu z toho...no, je to rozhodně lepší. A to říkám po roce a něco, co tak žiju :) A taky u toho pak člověk snáze zůstává myslím :) :) No, osobně mi také pomáhá zdravý životní styl s pletí :) Je to skvělý a určitě i tobě to pomůže :) Jen jsem osobně zastánce toho, že zcela vyřadit zcela jakoukoliv potravinu pokud není intolerance, je naprostá blbost :/ Mléko není podle mě až takovou příčinou (možná max do určité části když už tu máme ty odborné rozbory, které i já sleduju...protože zdravá pleť a tělo zvenku i zevnitř je cíl) nebo lepek nebo cokoliv, jen se musí vše s mírou...já třeba 1-2x týdně ten jogurt mám a sýr skoro každodenně a i tak v pohodě...pravda jest že ale samotné opravdu živočišné mléko jen zřídka :) Nicméně držím se vším tím palce, ať se ti to daří a jde tolik, jak si představuješ a ať to vydrží :) Je super, že jsi se rozhodla pro takovou cestu :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Upřímně si jednou týdně nějaký ten mléčný výrobek dám (např. sýr na pečivo atd.). Ale jak píšu, zkouším to jen na měsíc, uvidím jak mi to prospěje nebo naopak. A děkuju moc :)

      Vymazat
  5. Držím palce a určitě bych chtěla ten report třeba po měsíci :) Já se do cvičení chci pustit už od začátku prázdnin, ale furt nejsem pořádně zdravá, tak doufám, že ještě v srpnu začnu :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Určitě něco napíšu, pokud bude něco :D Tak ti přeju, abys byla zdravá a konečně se do toho pustila!

      Vymazat
  6. Dovolené jsou super, člověk vždycky vypne. :)
    Je super, že to děláš sama pro sebe a ne proto, že to třeba dělají ostatní. Je to nejlepší, protože to, co člověk fakt chce, dělá s radostí a ono se říká, že spokojenost má velký vliv na naše zdraví. :)
    Já už takhle taky párkrát chtěla začít cvičit, ale nenutím se do toho, prostě až se dokopu pořádně, tak dokopu, teď si zacvičím občas. :D
    Zdravé jídlo je horší problém, miluji hranolky a dorty atd. Mléko nepiji z důvodu, že mi nedělá dobře, jinak bych ho nejspíš nedokázala vysadit.

    OdpovědětVymazat
  7. Opět opak mně - já mám zas metabolismus zatraceně na nic a dědičné ukládání do oblasti zadku, boků a stehen a hodně těžce to jde dolů. Ale zase musím říct, že jsem ráda, že mi to nejde na břicho, protože to se shazuje snad podle mě naprosto nejhůř.
    Taky to dělám pouze pro sebe a pro nikoho jiného, i když jednu dobu jsem to dělala, aby mě okolí nechalo na pokoji.

    OdpovědětVymazat
  8. Též mám dobrý metabolismus, potřebovala bych maximálně zpevnit :D Též se snažím hodně pít, když už ne vodu, tak alespoň čaje, ale ne vždy mi to vyjde. Mléčné výrobky jsou u mě problém, protože já prostě nedokážu vypít kafe bez mléka a sýry miluji. Sojové mléko též, nebo třeba mandlové,ááále to už je trochu jiná cenová :D Každopádně ti držím palce :)

    https://thewaybya.blogspot.cz/

    OdpovědětVymazat

Za každý smysluplný komentář předem děkuju :)

© Adela's Words Blog
Maira Gall