čtvrtek 26. července 2018

BULGARIA | 12 days in pictures

Před pár dny jsem se vrátila z dvanáctidenní dovolené v Bulharsku na Slunečném pobřeží. Byl to super relax, počasí nám přálo a já jsem si odvezla plno vzpomínek, pár produktů bulharské kosmetiky a taky plnou galerii v iPhonu, tak ještě abych se s Vámi nepodělila! :) 


Sluneční pobřeží je asi nejznámější přímořské letovisko u Černého moře.

Promenáda je asi deset kilometrů dlouhá s VELKÝM množství barů, klubů, restaurací, lunaparků, atrakcí, jídla (ty donuty byly mimochodem super mastný, ale super dobrý!), tetovacích studií a všelijakých jiných podniků (fakt tam najdete úplně všechno). Pokud nemáte rádi rušné večery/noci, tak toto místo asi nebude úplně pro Vás, ale pro mladé určitě super! Mě samotnou první večer celkem ten ruch a život v ulicích zarazil, ale zvykla jsem si na to a přišlo mi to normální :).
 Písčité široké pláže, které se táhly několik kilometrů, byly super volba nejen na opalování, ale i na večerní procházky, když jsme zrovna nechtěli být v ruchu centra. Moře s pozvolným vstupem, občasnými vlnami bylo osvěžující, ale těch lidí, co tam bylo s dětma? To jediné bych asi vytkla, ale v dál (v hloubce) už skoro nikdo nebyl a plavalo se skvěle.
Dokonce jsem během dovolené přečetla svou první anglickou knihu! A jsem z toho nadšená a hned jsem si koupila další! :) (Chystám se na toto téma sepsat článek, zajímal by vás?)
Asi v půlce pobytu nás už začal stereotyp (snídaně, moře/bazén, oběd, moře/bazén, večeře, promenáda) nudit, tak jsme se rozhodli vyjet na výlet do nedalekého starobylého městečka s názvem Nesebar, který má přezdívku "Perla Černého moře" a je součástní UNESCO, což nás hodně zaujalo a vyjeli jsme! Cesta autobusem z našeho hotelu trvala asi 10 minut, přejeli jsme most, který můžete vidět na poslední fotce, a byli jsme o několik desítek/stovek let v minulosti. Kostel sv. Sofie pochází z pátého až šestého století! Malé uličky s místními, kteří prodávají ať už bižuterii, typickou bulharskou keramiku nebo kosmetiku, krásné výhledy na moře a historické budovy a pozůstatky kostelů.
 Určitě se tam zajeďte někdy podívat, pokud budete poblíž. Z fotek totiž tu atmosféru a krásu nepochytíte. Doporučuji ale navštívit městečko v ranních hodinách, my tam přijeli kolem deváté hodiny, když tam bylo pár lidí, ale asi o dvě až tři hoďky později maličké uličky byly přeplněné davy turistů a ztrácelo to svou atmosféru. 

Já jsem si dovolenou moc užila, přijela jsem opálená, plná zážitků a odpočatá, takže mám zase plné síly! :) 

Kde jste byli nebo teprve budete na dovolené Vy?
Navštívili jste někdy Bulharsko? 


58 komentářů

  1. Na pobřeží muselo být báječně! Wow, i tetovací studia ,prostě všechno. Tam by si podle mě člověk báječně užil a na chvíli vypnul. Naprosto ti závidím :)

    OdpovědětVymazat
  2. Ano, to také nepodporuji. Jsem aktivní dlouhodobě. Kdyby sis dala tu práci a projela vícero článků, zjistila bys to. Je snadné vyvodit závěr ze 3 vět. :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ježiš, ale to jsi špatně pochopila! :) To nebylo vůbec mířený proti tobě, jen jsem psala svůj názor na vážení se, ale taky se samozřejmě občas zvážím a říkám si, že to a to číslo by tam bylo hezčí :) Jestli jsem tě naštvala nebo nějak urazila, tak to nebyl vůbec můj účel!!
      A hlavně, každý si může dělat, co chce, jen jsem vyjádřila názor, který se mnou nikdo nemusí sdílet :)

      Vymazat
  3. Na to povalování moc nejsem, ale do mestecka bych si zajela. Už jen podle fotek vypadá překrásně :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já taky nějak extra ne, ale jednou do roka si takhle vyjet a ležet na pláži mi neva :)

      Vymazat
  4. Já teda nejsem úplně typ, co by jel k moři, spíš do Švédska:D Ale vypadá to tam moc pěkně a chtěla bych někdy navštívit to právě kvůli tomu nočnímu životu:)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Švédsko bych taky určitě ráda někdy v budoucnu navštívila! :) Já jsem pro akční, poznávací dovolené, ale i pro ty odpočinkové :)

      Vymazat
  5. Odpovědi
    1. A to jsou jen fotky, které nejsou s realitou porovnávat :D

      Vymazat
  6. Máš nejen hezké fotky, ale i design toho nastajlování. :-) Bulharsko vypadá opravdu krásně, chtěla bych se tam určitě jednou vydat! ♥

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuju moc, jsem ráda, že se líbí, protože mi to zabralo celkem dost času, ale hrozně mě to baví :)
      Určitě nebudeš litovat a je to i cenově hodně dostupný :)

      Vymazat
  7. Jee, já byla na Sunny Beach loni s kamarádkou! :) My tam jely právě především za tím nočním životem :D A bylo to úplně boží! Jinak super článek a boží fotky!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jéé no vidíš, SB je populární hlavně kvůli nočnímu životu, takže jste si to musely pořádně užít! :) Děkuju moc.

      Vymazat
  8. Nikdy jsem v Bulharsku nebyla, ale podle fotek a článku jste se měli parádně :)

    Elle about everything

    OdpovědětVymazat
  9. Bulharsko mě nikdy nějak nelákalo, ale ty fotky (ktere jsou krásné) a celkově tvůj článek mi trošku změnil pohled :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To byl i jeden z účelů článku a jsem strašně ráda, že se tvůj pohled změnil! :)

      Vymazat
  10. Na Bulharsko nedám dopustiť, bola som tam už asi 5x a stále sa tam rada vraciam. Moja obľúbená destinácia časť je Obzor ale bola som aj v Kitene, Pomorí, Balčik a Zlaté piesky, Nesebar len ako výlet.

    Lumi z Recenzie-Kozmetiky

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Obzor a Zlaté písky znám také, třeba se tam někdy podívám :)

      Vymazat
  11. Fotky vypadají moc krásně. :)

    My letos byli na Šumavěteď v červenci. A v červnu jsem byla se sestrou v Anglii, což jsem si krásně užila. Takže konečně i poprvé zahraničí kromě Čech. :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuju moc. Šumava je moje srdcovka, jezdila jsem tam každý rok, letos bohužel není čas a s kým :/. Anglie je mě také láká, stydím se, že jsem tam ještě nebyla :D Věřím, že jste si to se ségrou užily! :)

      Vymazat
  12. Taky bych nejraději někam vycestovala, vypadá to skvěle! Západy slunce tam musely být nádherné :)

    OdpovědětVymazat
  13. Já jsem v Bulharsku ještě nebyla. Ale rodiče byli na tom stejném místě jako vy :D. Krásné fotky ;).

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. No vidíš, věřím, že zrovna na tomhle hodně profláklém místě bylo dost Čechů :) Děkuju moc.

      Vymazat
  14. Tak tam asi musím! Díky za tip! A moc oceňuji, že článek nebyl jen z fotek. Můžu tě ale uklidnit, že děti jsou prokletí, které se mě teď drží. Mně děti neva, když vyloženě nekřičí a neječí - hlavně vzteky. Na naší dovolené jsem schytala děti v letadle, ve vlaku, metru, na památce i na pláži. Prostě prokletí. :D
    A článek na téma anglických knih by mě zajímal! Chci začít číst v aj i s mou horší aj, takže hltám všechny články na toto téma :)

    Gabux

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jee, tak to si měla teda na ty děti štěstí :D Ale věřím, že ti to nezkazilo dovlenou! :D
      Už ho mám rozepsaný, tak jsem ráda, že tě toto téma zajímá :)

      Vymazat
  15. Ja som v Bulharsku ešte nebola ale tu v Anglicku máme veľa Bulharov a krajina sa mi veľmi páči ale zatiaľ čo som stretla ľudí tu tak je to práve niečo, čo ma od tej krajiny odpudzuje. Fotky krásne <3

    Klaudia Duranova BLOG  / check my IG

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Upřímně v těhle hodně turistickejch oblastech potkáš Bulhary maximálně v obchodě, kde se k tobě většinou chovají mile, protože chtějí něco prodat :D A třeba v hotelu jsme měli Bulhary strašně hodný a ochotný, což jsem se taky divila, protože jsem hodně četla, že jsou nepříjemný a tak.. Takže se rozhodně kvůli tomu nenech odradit ;)
      Děkuju moc <3

      Vymazat
  16. Krásné fotografie. Je vidět, že sis to tam užila.

    OdpovědětVymazat
  17. Waaaaw, fotky sú krásne. Vyzerá to tam naozaj pekne. Ja sa chystám tiež Bulharsko navštíviť, a Slnečné pobrežie je také najnavštevovanejšie, aj zato tam bolo asi toľko turistov, chodia tam aj kamarátky. Tie rodiny s deťmi by vadili postupom času aj mne. Je super, že ste si spravili výlet, a neboli len na tom istom mieste, si asi taká ako ja, ja tiež neobsedím 10 hodín ležaním na pláži a pod. Musím tam niečo vidieť, zažiť, a odniesť si čo najviac. :) Tá anglická kniha by ma určite zaujímala, pretože aj ja už dlhší čas uvažujem nad čítaním kníh po anglicky, ale ešte som sa neodvážila.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Bulharsko určitě navštiv, ať už Slunečné pobřeží nebo Primorsko, tam byla kamarádka a byla také nadšená :)!
      Článek o angl. knihách už mám rozepsaný a vyjde jako další :)

      Vymazat
  18. Krásne urobený článok a aj fotky! Do Bulharska sme chodili, ešte keď som bola malá a veľmi sa nám tam páčilo a najmä mali veľmi chutné jedlo :)

    FRENCHSTYLE

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuju moc! :)
      Aaaa jídlo, na to vzpomínám, když se teď podívám do mé poloprázdné ledničky :D

      Vymazat
  19. V Bulharsku jsem ještě nebyla, ale možná se tam podíváme s přítelem v rámci super lastminute zájezdu :D :) Moc se mi líbí, jak máš upravené ty fotky.

    TheWayByA

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Last minute je super, líbí se mi že prostě koupíš a za dva dny třeba hned letíš :D Děkuju moc.

      Vymazat
  20. Bulharsko je nádherná krajina. Niekoľkokrát som ju navštívila a vždy sa mi tam páčilo. :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Souhlasím, jen když se pak koukneš do vnitrozemí, dál od turistických letovisek, je to hrůza.. :/

      Vymazat
  21. Super fotky i článek :) taky jsem byla v Bulharsku, akorát už je to tak pět let, líbilo se mi tam, akorát mě mrzí, že jsme nenavštívili Burgas.

    Maris Novotná

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuju moc, o Burgasu jsem vůbec nepřemýšlela, viděla jsem jen kousek z autobusu, když jsme jeli z a na letiště... :)

      Vymazat
  22. Nedivím se, že vás ten stereotyp pak už nudil, aspoň jste si udělali krásný výlet! V Bulharsku jsem ještě nikdy nebyla :) já mám akci ráda, ale veřím, že pokud člověk spal někde blízko, moc příjemné to nebylo :)

    WantBeFitM

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Taky jsem nad tím přemýšlela, my naštěstí bydleli o ulici vedle a měli jsme balkón na straně bazénu a parku našeho hotelu, takže jsme nic neslyšeli.. Měli jsme štěstí na pokoj :D

      Vymazat
  23. V Bulharsku jsem nikdy nebyla. Spíš, než válení u moře mám radši památky, tak, jestli budu mít někdy šanci se tam podívat, určitě bych navštívila Nesebar. :D
    (Ještě musím pochválit krásné fotky. :))

    OdpovědětVymazat
  24. Ešte nikdy som nebola pri mori, ale Bulharsko je jedna z krajín, ktoré ma lákajú :)

    Igelitku si neprosím / Facebooková stránka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Bulharsko je určitě jedna z nejlepších možností, když chceš jet, ne nějak za draho, k moři.. :)

      Vymazat
  25. v Bulharsku som zatial nikdy nebola, ale vyzera to tam naozaj krasne. more mi tento rok bude chybat, ale dufam, ze sa mi pocas buduceho leta podari vybrat sa niekam na juh na letnu dovolenku.
    fotky su krasne. a urcite by ma zaujimal clanok o anglickej knihe, ktoru si precitala a dalsej, ktoru si si kupila :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Taky když jsem nebyla v létě u moře, připadalo mi to takový divný a chybělo mi to, vzhledem k tomu, že nemáme doma bazén a na koupaiště se všude stojí fronty :D
      Děkuju moc :) To jsem ráda, vyjde jako další článek.

      Vymazat
  26. Moc krásné fotky :) V Bulharsku jsem nikdy nebyla, ale ráda bych to někdy napravila. Vypadá to jako skvělá země s úžasným mořem a atmosférou :)

    OdpovědětVymazat
  27. Nádhera! to sis musela užívat :))

    OdpovědětVymazat
  28. Já v Bulharsku byla třikrát jako malá holka, ale jinde než ty:) Každopádně bych s tam ještě chtěla někdy podívat:) Určitě to musela být super dovolená, je skvělé, že jste jeli i na výlet:)

    OdpovědětVymazat
  29. Krásny článok, v Bulharsku som bola pred pár rokmi a bolo tam krásne !:)
    xx Mon
    https://lifebymon.blogspot.com

    OdpovědětVymazat
  30. To je super, jak máš udělané ty koláže. :) Úplně se mi vybavily vzpomínky na minulý rok, v Nesebaru se mi líbilo. A je fakt, že v nočním městě Sunny Beach si člověk najde všechno, co bude chtít. Hlavně ta voňavá mejdlíčka. :D

    L E N K A

    OdpovědětVymazat
  31. Krásná dovolená :-) Pěkný článek úplně bych se tam klidně hned rozjela :) Super fotky, ale určitě vzpomínky, které ti nikdo nevezme :)

    OdpovědětVymazat

Za každý smysluplný komentář předem děkuju :)

© Adela's Words Blog
Maira Gall